مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 11:002018-12-17اقتصادي

رسوباتی که یک چهارم سد دامغان را گرفته


معاون بهره برداری و تأمین منابع آبی شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به اینکه ظرفیت سد مخزنی شهید شاهچراغی دامغان 21 میلیون مترمکعب در سال است، - گفت: در حال حاضر ذخیره حجم فعلی این سد کمتر از 10 میلیون مترمکعب است.

محمدرضا خاموشی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ظرفیت اصلی سد دامغان سالانه 21 میلیون متر مکعب است و امکان تنظیم آب تا 30 میلیون متر مکعب در سال نیز در این سد وجود دارد.

از این میزان، 11 میلیون متر مکعب به کشاورزی، 4 میلیون متر مکعب به شرب و 3 میلیون متر مکعب به محیط زیست اختصاص پیدا کرده است.

معاون بهره برداری و تأمین منابع آبی شرکت آب منطقه ای سمنان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به آورد کم رودخانه، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی و همچنین برداشت بی رویه و مصرف بی رویه در بالادست سد، حجم ذخیره در سد به کمتر از 10 میلیون متر مکعب است.

خاموشی اضافه کرد: از میزان ذخیره فعلی سد دامغان، بالغ بر 5 میلیون متر مکعب حجم مفید و آب سالم در سد است و حدود 4 میلیون مترمکعب از آن را رسوبات ناشی از سیلاب ها و.

تشکیل می دهد.

وی یکی از مشکلات مهم و اساسی در سد دامغان را نبود دریچه تخلیه تحتانی جهت تخلیه و خروج رسوبات ناشی از سیلاب عنوان کرد و گفت: آب سد دامغان از رودخانه دامغان رود یا نهر کبیر تأمین می شود و در این منطقه سیلاب های متعددی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسوباتی که یک چهارم سد دامغان را گرفته

رسوباتی که یک چهارم سد دامغان را گرفته