مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 08:152018-12-17اقتصادي

عقب ماندن سیستان و بلوچستان از قافله تهیه سند آمایش سرزمین


رییس گروه طرح آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان های پیشرو در تدوین سند آمایش سرزمین است، اما به دلایلی از قافله عقب افتاد و این سند با تاخیر دنبال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر ثامنی ، در جلسه کارگروه آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان افزود: 26 استان سند آمایش سرزمینی را ارائه دادند و سیستان و بلوچستان به همراه چهار استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، اردبیل و آذربایجان غربی موفق به انجام مطالعات و ارائه سند آمایش سرزمین نشده اند .

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از برنامه های ما استخراج دو نوع سند از مطالعات آمایش سرزمین است که محوری برای برنامه ریزی و توسعه بلند مدت استان ها در نظر گرفته می شود.

یکی از سندها، سند راهبردی آمایش استان هاست که با حضور 9 وزیر در شورای عالی آمایش سرزمینی بررسی می شود و سند بعدی، سند اجرایی آمایش سرزمینی است که پروژه های مهم استان در آن ذکر خواهد شد و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهد رسید .

ثامنی بیان کرد: در بررسی های اولیه به این نتیجه رسیدیم که کارهای مطالعاتی که از سوی مشاور انجام شده است، قابل قبول و قانع کننده نیست و باید این موضوع بیشتر بررسی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب ماندن سیستان و بلوچستان از قافله تهیه سند آمایش سرزمین

عقب ماندن سیستان و بلوچستان از قافله تهیه سند آمایش سرزمین