مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 17:112018-12-16سياسي

رییس جمهور عراق تابعیت انگلیسی خود را باطل کرد


رییس جمهور عراق تابعیت انگلیسی خود را باطل کرد - ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که به موجب قانون عراق، رییس جمهور جدید تابعیت انگلیسی خود را باطل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لقمان الفیلی رییس سخنگوی نهاد ریاست جمهوری عراق امروز یکشنبه خبر داد که برهم صالح رییس جمهور این کشور، تابعیت انگلیسی خود را باطل کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازوکاله الانباء العراقیه (واع)، سخنگوی ریاست جمهوری عراق توضیح داد: برهم صالح به موجب قانون اساسی عراق، از تابعیت انگلیسی خود صرف نظر کرد و اقدامات حقوقی (و قانونی) برای لغو تابعیت انگلیسی خود را تکمیل کرد.

  گفته می شود برهم صالح در ایام حکومت صدام به دلیل مخالفت با نظام حاکم بر عراق موفق شده بود تابعیت انگلیسی اخذ کند.

  در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است که ضمن تقدیر و تشکر از پادشاهی متحده (بریتانیا) که در روزهای مخالفت ایشان با رژیم صدام به او تابعیت انگلیسی داد، وی به موجب قانون اساسی در بند چهارم که بر عدم داشتن تابعیتی دیگر در صورت انتخاب یا مأمور شدن به مأموریتی حاکمیتی در جمهوری عراق تأکید می کند، از آن [تابعیت انگلیسی] صرف نظر می کند .

  طبق برخی گزارش های خبری، عادل عبدالمهدی نخست وزیر کنونی عراق نیز که سرگرم تشکیل کابینه جدید است، تابعیت فرانسه دارد و دهها مسئول دیگر در عراق تابعیت کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور عراق تابعیت انگلیسی خود را باطل کرد

رییس جمهور عراق تابعیت انگلیسی خود را باطل کرد