مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 17:062018-12-16بين الملل

کره شمالی، آمریکا را به کنار گذاشتن همیشگی طرح خلع سلاح اتمی تهدید کرد


وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد که تحریم های بیشتر آمریکا می تواند به متوقف شدن همیشگی روند خلع سلاح اتمی این کشور منتهی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی امروز یکشنبه ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا مبنی بر تشدید تحریمهای پیونگ یانگ، درباره بالا گرفتن تنش و توقف همیشگی روند خلع سلاح هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه ای که وزارت خارجه کره به همین منظور منتشر کرده آمده است که واشنگتن تا هشت بار تحریم هایی را علیه شرکت ها، افراد و کشتی هایی  اعمال کرده است که (این اقدام) به کره شمالی مربوط نمی شود بلکه روسیه، چین و دیگر کشورهای ثالث را هم در بر می گیرد.

بر طبق این بیانیه: اگر دولت آمریکا فکر می کند که تشدید تحریم ها و فشارها می تواند پیونگ یانگ را برای چشم پوشی از تسلیحات هسته ای خود تحت فشار بگذارد، چنین چیزی یک سوء محاسبه کلان است و مسیر خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره را برای همیشه مسدود می کند.

این چیزی است که هیچکس خواهان آن نیست.

دوشنبه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که سه نفر از مقامات عالیرتبه کره شمالی از جمله مشاور ارشد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را در فهرست تحریم ها قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی، آمریکا را به کنار گذاشتن همیشگی طرح خلع سلاح اتمی تهدید کرد

کره شمالی، آمریکا را به کنار گذاشتن همیشگی طرح خلع سلاح اتمی تهدید کرد