مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 14:352018-12-16اجتماعي

زواره ؛ پیش به سوی رونق گردشگری مذهبی


زواره شهری با قدمتی بیش از هزار سال در مجاورت کویر مرکزی ایران در شمال شرق شهر اصفهان چند سالی است که رنگ و بوی گردشگری به خود دیده و مسئولان و حتی بعضا مردم شهر قدم در راه مرمت و از نو کردن بناهای تاریخی حتی بناهای تاریخی شخصی برداشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساختار گلی اما مستحکم بنای های تاریخی و منحصر به فرد این شهر، چند سالی است که در دید گردشگران داخلی و خارجی جلوه کرده و رفت و آمد به زواره(مدینه السادات طباطبایی) را شاهد هستیم.

با وجود برخی محدودیت ها در بودجه، مسئولان نیز برای جذب گردشگر و توریست دست به کار شده اند.

لذا تاکنون در عرض چند ماه گذشته 6 قطار گردشگری وارد این شهر تاریخی شده و گردشگران به تماشای این شهر گلی زیبا و کویری آمده اند.

ساخت مسجد جامع هزار ساله به عنوان اولین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام در سال 551 هجری قمری در دوران سلجوقیان، وجود مسجد بن کویه یا پامنار شهر با مناره ای به طول 18 متر با قدمتی بیش از یک هزارسال و جلوه های هنر معماری چون بازار، حسینه های سرپوشیده و سرباز بزرگ و کوچک، کویر زیبای تل شیطان، مدرسه علمیه، آب انبار(که اکنون به زورخانه شهر تبدیل شد)، مسجد کرسی، بنای تاریخی هشت بهشت و بقعه پیر عارف سید بهاءالدین حیدر، خانه های چهار صفه ای ( که 200 مورد آن در حال بازسازی است) و مسجد بن کویه و مناره تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زواره ؛ پیش به سوی رونق گردشگری مذهبی

زواره ؛ پیش به سوی رونق گردشگری مذهبی