موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 13:352018-12-16اقتصادي

افزایش 4 برابری ورودیه «تاج محل» برای حفاظت از آن


هندی ها برای کاهش حجم ورود گردشگران به تاج محل و جلوگیری از آسیب به آن، تنها راه را افزایش چند برابری قیمت بلیت های بازدید از این مکان تاریخی-گردشگری اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، تاج محل به عنوان مهم ترین جاذبه گردشگری هند روزانه پذیرای 10 تا 15 هزار گردشگر هندی است و از این رو مسئولان تصمیم گرفته اند بهای بلیت ورودی به تاج محل برای گردشگران داخلی 400 درصد افزایش و از 70 سنت به 3.

5 دلار برسانند تا از این طریق از حجم نامتناسب توریست های ورودی به این محوطه جهانی بکاهند و از آسیب بیشتر به این سازه مرمرین قرن هفدهم جلوگیری شود.

همچنین گردشگران خارجی نیز از این پس به جای 16 دلار باید 19 دلار به عنوان ورودیه برای بازدید از تاج محل هزینه کنند.

سخنگوی اداره بررسی باستان شناسی هند که یک سازمان دولتی با هدف حفظ و نگهداری آثار تاریخی است توضیح داد که ؛این افزایش قیمت موجب کاهش 15 تا 20 درصدی بازدیدکنندگان از تاج محل خواهد بود و درآمدهای بیشتری را نیز برای حفظ این اثر ایجاد خواهد کرد.

چند ماه پیش نیز مسئولان هندی شمار گردشگران مجاز به بازدید از تاج محل را روزانه به 40 هزار نفر محدود کردند چرا که بویژه در آخر هفته 70 هزار نفر از این مکان دیدن می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 برابری ورودیه «تاج محل» برای حفاظت از آن

افزایش 4 برابری ورودیه «تاج محل» برای حفاظت از آن