مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 12:252018-12-16اقتصادي

ابزارهای مالی جدید به بازار می آیند/ کاهش قیمت سهام هم سود می آورد


رییس سازمان بورس که چندی پیش از ورود تعدادی از ابزارهای مالی جدید به بازار سرمایه در آینده نزدیک خبر داده بود، امروز اعلام کرد که تا پایان سال فروش استقراضی هم وارد بازار می شود و با این حساب از کاهش قیمت ها در بازار می توان سود برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاپور محمدی امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از ابزار معاملاتی آتی روی سبد سهام، گفت: ابزارهای مالی کلاسیک تا زمانی که در کمیته فقهی تایید نشوند در بازار سرمایه ایران مورد استفاده قرار نمی گیرند؛ در این میانبه تازگی ابزار آتی روی سبد سهام را کمیته فقهی تایید کرده است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت های سرمایه گذاری جدید اظهار کرد: ابزارهای مالی جدید از جمله آتی روی سبد سهام به ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای کسانی که دنبال بازده هایی می گردند که از بازده های عادی بیشتر باشد، مفید است.

رییس سازمان بورس درباره دیگر ابزارهای مالی اظهار کرد: قراردادهای وارانت یا فروش استقراضی همه به نوعی از فرصت های آربیتراژی استفاده می کنند؛ این ها برای بازار فرصت مثبت خواهند داشت و بازار را متعادل می کنند و تعادل از دوام و قوام برخوردار می شود.

محمدی افزود: نقش بازارگردان ها در بازار سرمایه بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزارهای مالی جدید به بازار می آیند/ کاهش قیمت سهام هم سود می آورد

ابزارهای مالی جدید به بازار می آیند/ کاهش قیمت سهام هم سود می آورد