مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 11:352018-12-16اجتماعي

حیوانی که لقمه بزرگتر از دهانش بر می دارد + تصاویر


رییس محیط زیست شهرستان دامغان از کاراکال به عنوان یکی از هشت گربه سان طبیعت ایران نام برد و گفت: این گربه سان در مناطق کویری استان سمنان به وفور دیده می شود.

- فرامرز اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کاراکال یک حیوان جسور و بسیار چابک است به طوری که با وجود جثه کوچکش می تواند برخی پرنده ها همچون کبک، هوبره و مرغابی و.

را با پرش نیز شکار کند.

وی با بیان اینکه این گربه سان به شکار خرگوش، بره و بز وحشی نیز می پردازد افزود: گربه سانان عمدتا شب فعال و مخفی کار هستند اما با این وجود به دلیل جمعیت خوب این گونه، می توان آن را در زیستگاه های مختلف استان سمنان و از جمله در مناطق جنوبی دامغان و در تاغ زارهای جنوبی محور تهران مشهد نیز دید.

رییس محیط زیست شهرستان دامغان در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت جمعیتی طعمه های این گونه و کیفیت غذایی این گونه در لیست حمایت به ایسنا گفت: کاراکال از پستانداران کوچک مانند انواع جوندگان تا بزرگ به اندازه جبیر، خدنگ، خرگوش، پرندگانی نظیر کبک، هوبره، مارهای سمی و حشرات تغذیه می کند.

وی ادامه داد: کاراکال معمولاً طعمه های کمتر از 5 کیلوگرم را شکار می کند اما گاهی قادر به شکار طعمه هایی است که تا دو –سه بار بزرگتر از جثه خودش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیوانی که لقمه بزرگتر از دهانش بر می دارد + تصاویر

حیوانی که لقمه بزرگتر از دهانش بر می دارد + تصاویر