مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 16:352018-12-15سياسي

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پس از 10 سال از مرحله تقنین به نظارت وارد شده است


دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر ابلاغ نهایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم، گفت: پس از 10 سال این لایحه از فرآیند تقنین به مرحله نظارت وارد شده است.

- ناهید تاج الدین در گفت و گو با ایسنا در خصوص لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کلیات و جزییات این لایحه در مجلس بررسی و به شورای نگهبان ارجاع شد.

شورای نگهبان ایرادات جزیی به این لایحه گرفت که توسط مجلس برطرف شد و در حال حاضر منتظر ابلاغ نهایی این لایحه هستیم.

وی افزود: نزدیک به 10 سال است که فرآیند تقنین این لایحه به طول انجامیده، اما امروز باید گفت که این لایحه از مرحله تقنین عملا وارد مرحله نظارت شده است و نمایندگان باید در مورد این لایحه از این به بعد از وظایف و اختیارات نظارتی خود استفاده کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان دارای ضمانت های اجرایی فراوانی است و دست نمایندگان را برای نظارت باز گذاشته است، فصل سوم لایحه در مورد جرایم و مجازات ها تنظیم شده و مفاد فراوانی از این لایحه به ضمانت های اجرایی تخصیص یافته است.

تاج الدین در پاسخ به این سوال که چرا در این لایحه همه چیز به پس از وقوع اتفاق ختم شده و پیشگیری کمتر در آن مدنظر قرار گرفته است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پس از 10 سال از مرحله تقنین به نظارت وارد شده است

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پس از 10 سال از مرحله تقنین به نظارت وارد شده است