مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 15:152018-12-15دانش

تولید نانومالچ طبیعی توسط محققان دانشگاهی


محققان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر موفق به طراحی و تولید نانومالچ طبیعی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بوعذار، عضو هیات علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و مجری طرح تثبیت کانون های ریزگرد خوزستان توسط نانومالچ طبیعی بومی در این باره گفت: یکی از مهم ترین بحران های زیست محیطی در مناطق خشک و نیمه خشک مانند استان خوزستان پدیده مخرب ریزگردها، بیابان زایی و فرسایش بادی است که وقوع طوفان های سهمگین گرد و غبار و حرکت ریزگردها از پیامدهای آن محسوب می شود.

وی افزود: خشکسالی شدید، تغییرات اقلیمی و از بین رفتن پوشش گیاهی از عوامل موثر ایجاد کانوهای ریزگرد و افزایش غیرمتعارف بیابان زایی است.

همچنین فرسایش بادی به عنوان عامل متمم می تواند به عنوان یک مسئله در هر مکانی که خاک سست، خشک، لخت یا تقریباً برهنه و سرعت باد از سرعت آستانه جهت شروع حرکت ذرات خاک بیشتر باشد، به وقوع بپیوندد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این راستا حدود 340 هزار هکتار کانون های هفتگانه بحرانی پدیده گرد و غبار در استان خوزستان شناسایی شده و حدود 250 هزار هکتار نیز ماسه زار است و بخشی از این اراضی فوق بحرانی محسوب می شود و وقوع مکرر طوفان ریزگردها در فصول مختلف سال مشکلات زیست محیطی، بهداشتی، امنیتی و صنعتی فراوانی برای مردم استان به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانومالچ طبیعی توسط محققان دانشگاهی

تولید نانومالچ طبیعی توسط محققان دانشگاهی