مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 14:052018-12-15اقتصادي

سخت پوست دریاچه ارومیه دیگر نفس نمی کشد!


رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: دریاچه ارومیه آرتمیای زنده و بالغ ندارد.

- علی نکویی فر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه ارتمیا بالغ در دریاچه ارومیه وجود ندارد و فقط مقدار جزیی سیست ارتمیا در یک ایستگاه جداسازی شده، افزود: براساس نمونه برداری از 4 ایستگاه در استان بجز ایستگاه آغ گنبد که 0.

8 عدد در لیتر سیست آرتمیا دیده شد، مابقی ایستگاه ها فاقد سیست ارتمیاست.

وی با بیان اینکه شرایط مساعد برای رشد ارتمیا و حتی سیست در دریاچه ارومیه وجود ندارد، اظهار کرد: میزان شوری آب ثبت شده در دریاچه ارومیه طی آبان ماه 268 تا 440 گرم در لیتر بوده است که امکان زیست را برای این گونه ارزشمند با مشکل روبرو کرده است.

نکویی فرد با بیان اینکه دمای آب برای زیست سیست ارتمیا باید بیشتر از 20 درجه باشد ادامه داد: دمای آب دریاچه ارومیه در ابان بین 8 تا 10 درجه در نوسان بوده که با افزایش شوری و کاهش دما امکان رشد جلبک برای تغذیه سیست ارتمیا نیز وجود نداشته و به دنبال آن میزان سیست نیز کاهش یافته است.

رییس مرکز تحقیقات آرتمیا کشور با اشاره به راه اندازی بانک سیست و ژن آرتمیا در استان افزود: مقدمات راه اندازی بانک سیست و ژن آرتمیا، انجام و از 8 کشور و 19 منطقه داخل کشور نمونه های سیست ارتمیا جمع آوری، کدبندی و تعیین کیفیت شده که تا پایان سال به به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخت پوست دریاچه ارومیه دیگر نفس نمی کشد!

سخت پوست دریاچه ارومیه دیگر نفس نمی کشد!