مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 13:202018-12-15فناوري

ویندوز می تواند احتمال نفوذ بدافزار به رایانه را حدس بزند؟


مایکروسافت قصد دارد با یک سرمایه گذاری 25 هزار دلاری به الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کند که قادر خواهد بود احتمال آلوده شدن ویندوز کاربران به بدافزار را پیش بینی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها که فناوری های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسط غول های تکنولوژی و شرکت های فعال در این حوزه از استقبال و محبوبیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، به نظر می رسد که قرار است وارد حوزه افزایش امنیت سایبری نیز شده و به کاربران رایانه های شخصی و موبایل این امکان را بدهد تا در برابر نفوذ بدافزار و ویروس های رایانه ای مقاومت بیشتری داشته باشند و قربانی حملات سایبری و سرقت اطلاعات خصوصی نشوند.

حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده در زد دی نت حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد با توسعه فناوری هوش مصنوعی و بکارگیری آن به سیستم عامل ویندوز در رایانه های شخصی اجازه پیش بینی برای حملات سایبری و بدافزاری را بدهد.

کارشناسان و تحلیلگران برآورد کرده اند این پروژه در صورت موفقیت، قادر خواهد بود به میزان قابل توجهی آمار حملات سایبری و بدافزاری به رایانه های شخصی میلیون ها کاربر در جهان را کاهش دهد و به حفاظت بیشتر از اطلاعات شخصی و محرمانه ای که هر ساله از میلیون ها قربانی در سراسر جهان به سرقت می رود، کمک بسزایی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویندوز می تواند احتمال نفوذ بدافزار به رایانه را حدس بزند؟

ویندوز می تواند احتمال نفوذ بدافزار به رایانه را حدس بزند؟