مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 07:102018-12-15سياسي

سرباز قهرمان ارتش و عملیات مطلع الفجر


از آغاز سال1360 که شش ماه از شروع دفاع مقدس می گذشت؛ تغییرات بنیادی در وضعیت آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پدید آمد که در نتیجه آن، - عملیات های آفندی برای عقب راندن نیروهای متجاور رژیم بعثی عراق از مناطق اشغالی شروع شد.

سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم از سازمان حفظ آثار و نشر ارزش ­های دفاع مقدس در یادداشتی تحلیلی که در اختیار ایسنا قرار داد، این عملیات و نقش ارتش را در آن واکاوی کرده است: اولویت و اهمیت فوق العاده و حیاتی برای عقب راندن دشمن از مناطق عملیاتی جنوب، فرماندهان نظامی ایران را وادار ساخته بود تا تلاش اصلی خود را در این منطقه متمرکز کنند و حتی مسئولان عالی رتبه سیاسی جمهوری اسلامی ایران نیز خواستار گسیل امکانات عمومی بسوی منطقه عملیاتی جنوب بود.

این در صورتی بود که عملیات هایی در سایر مناطق(غرب و شمال غرب) با حداقل امکانات اداره و انجام می شد و تقریباً در هیچ رده ای در منطقه غرب و شمال غرب نیروی احتیاط کافی وجود نداشت.

یگان های دشمن در پیشروی اولیه خود را در جبهه های غرب ایران ارتفاعات حساس، مهم و مشرف بر منطقه را اشغال کرده و مواضع پدافندی را متکی به این ارتفاعات سازمان داده و با اشغال نقاط سرکوب و دیده بانی مناسب، هرگونه حرکات خودی را در مسافات دور زیر نظر داشتند و با طولانی شدن جنگ، مواضع پدافندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرباز قهرمان ارتش و عملیات مطلع الفجر

سرباز قهرمان ارتش و عملیات مطلع الفجر