مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آذر 1397 ساعت 15:162018-12-14اقتصادي

راه اندازی بازارچه میل 73 دنبال می شود/ به دنبال افزایش میزان تولید سیمان هستیم


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خلل ایجاد شده در فعالیت این بازارچه مرزی، گفت: تلاش می کنیم از طریق دیپلماسی با کشور افغانستان به صورت رسمی بازارچه میل 73 را راه اندازی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، بازارچه مرزی گلورده (میل 73) از سال 1373 با هدف ثبات مرزنشینان و امتیاز برای آنان ایجاد شد و در سال 1383 رتبه اول را در کشور کسب کرد.

انواع مصالح ساختمانی و مواد غذایی که از این بازارچه به کشور افغانستان صادر می شد از بهمن ماه 1393 به شکل یک طرفه از سوی دولت افغانستان تعطیل شد و در حال حاضر بسته است.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در بازدید از بازارچه مرزی گلورده (میل 73)، با اشاره به فعالیت این بازارچه از سال 1372 گفت: این بازارچه طی سال های 83 و 84 یکی از فعال ترین بازارچه های سطح کشور بوده که متأسفانه از سال 93 تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه بازارچه میل 73 در راستای تأمین معیشت مردم و فعال سازی حوزه اقتصادی و تجاری مرزنشینان بر اساس سیاست های دولت و مجلس فعالیت خود را آغاز کرد، بیان داشت: تمام زیرساخت های مورد نیاز از اداری و مخازن سوخت در این بازارچه ایجاد شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خلل ایجاد شده در فعالیت این بازارچه مرزی، اعلام کرد: تلاش می کنیم از طریق دیپلماسی با کشور افغانستان به صورت رسمی بازارچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بازارچه میل 73 دنبال می شود/ به دنبال افزایش میزان تولید سیمان هستیم

راه اندازی بازارچه میل 73 دنبال می شود/ به دنبال افزایش میزان تولید سیمان هستیم