مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آذر 1397 ساعت 18:262018-12-13اقتصادي

زمستان بیدار و مثلث آهنین توریسم ایران


باید پذیرفت که ایران در زمینه معرفی مزیت های متنوع گردشگری خود در مناطق مختلف کشور منجمله آذربایجان و اردبیل، دچار خودتحریمی و حصار تاریخی است که گشودن آن از عهده یک طرح خام و بدون پشتوانه پایه ای، - ترکیه درهمسایگی غربی کشورمان و ششمین قدرت جهان در جذب سالیانه 40 میلیون گردشگر خارجی، دلیل و الگوی مناسبی برای بررسی اقتصاد متکی بر صنعت توریسم و وضعیت کنونی ایران در این زمینه بخصوص است، ناگفته پیداست که قیاس صحیح همانا تناسب متغیرهاست و لذا مقصود از پیش کشیدن رتبه ششمی در مقابل رتبه 93 جهان در توریسم! صرفاً بیان مسئله و نه لزوماً نتیجه گیری مبتنی بر این استدلال است.

توزیع سرزمینی مقاصد گردشگری دهگا نه در ترکیه و برندسازی جهانی هر کدام گواه این است که دورنمای این صنعت مبتنی بر سیاستگزاری، برنامه ریزی و افق بلندمدت و نه بخشی نگر بوده است، امری مهم که متاسفانه در ایران به مثلث (اصفهان، شیراز و یزد) محدود و به طور سازمان یافته بر آن پافشاری و از تسری و توسعه دایره شمول آن به دیگر مناطق ممانعت آهنین می شود.

در آسیب شناسی ضعف ایران در جذب و جلب گردشگری همین بس که وقتی دایره انتخاب توریست های خارجی به سه استان مرکزی محدود و معطوف شود، قطع یقین مخاطب در مواجهه با تحدید اختیار و انتخاب، تجدیدنظر کرده و کشورهایی را برخواهد گزید که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمستان بیدار و مثلث آهنین توریسم ایران

زمستان بیدار و مثلث آهنین توریسم ایران