مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 20:112018-12-12سياسي

روایت عضو کمیسیون انرژی مجلس از آخرین جلسه اوپک


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که همراه تیم ایرانی به آخرین اجلاس اوپک سفر کرده بود جزییاتی از این نشست را تشریح کرد.

- سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین جلسه اوپک و شکست برخی کشورها و تلاش هایشان برای کاهش سهمیه نفت ایران گفت: در این جلسه بنده و قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی همراه وزیر نفت بوده و از نزدیک شاهد امور بودیم.

این عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: برایان هوک آمریکایی با سفر به امارات و عربستان قبل از این نشست با رایزنی و فشار سنگین به این کشورها تلاش زیادی برای کاهش سهمیه نفت ایران کرد تا در آخرین اجلاس اوپک موضوع تحقق یابد.

  وی با بیان اینکه تلاش کشورهای مرتجع منطقه برای کاهش سهمیه نفت ایران با شکست فاحشی مواجه شد، افزود: این کشورها قصد داشتند 600 هزار بشکه از سهمیه 3 میلیون و 800 هزار بشکه ای نفت ایران را کاهش دهند اما هیأت ایرانی حاضر در اجلاس اوپک مقاومت زیادی در این خصوص کرده و مانع از تصویب این امر و تضییع منافع ملی شد البته زنگنه وزیر نفت هم در یکی از جلسات تهدید به ترک نشست کرد که این سیاست توانست منجر به کسب منافع برای کشورمان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت عضو کمیسیون انرژی مجلس از آخرین جلسه اوپک

روایت عضو کمیسیون انرژی مجلس از آخرین جلسه اوپک