مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 18:052018-12-12سياسي

21 استاندار پایتخت از دولت موقت تا امروز


استان تهران با وسعتی حدود 18 هزار و 814 کیلومتر مربع و جمعیت 12 میلیون و 800 هزارنفر به عنوان پرجمعیت ترین استان کشور محسوب می شود.

استانی که پایتخت کشور است و مرکزیت کلیه فعالیت های سیاسی، - اقتصادی و اجتماعی و .

در آن قرار دارد و از این حیث از اهمیت بسیاری برخوردار است .

امروز با رای اعتماد هیات وزیران، انوشیروان محسنی بندپی به عنوان بیست و یکمین استاندار تهران از دولت موقت تا امروز منصوب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استان تهران از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون 21 استاندار -با احتساب چهار سرپرست- داشته است که از میان آنها تعدادی چند ماه و اندی بر کرسی استانداری تکیه زدند و برخی نیز برای چند سال سکان استانداری را در دست داشتند.

نخستین استاندار تهران پس از پیروزی انقلاب حسین اخوان ملایری بود که در دولت موقت منصوب شد و پس از آن کرسی استانداری به ترتیب به افراد ذیل سپرده شد: محمدمهدی عباسی، حبیب جریری، محمد حسن نجفی قدسی، محمد سپهری راد، محمود صانعی پور، حسن حاجیلاری، محمدنبی حبیبی، حسین طاهری، محمد رضا رضازاده (سرپرست)، سید جلیل سیدزاده، حسن خلیلیان(سرپرست)، محمدرضا آیت اللهی، ابراهیم رضایی بابادی(سرپرست)، علی اکبر رحمانی، کامران دانشجو، مرتضی تمدن، سید حسین هاشمی، محمدحسین مقیمی، شکرالله حسن بیگی(سرپرست) و انوشیروان محسنی بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 استاندار پایتخت از دولت موقت تا امروز

21 استاندار پایتخت از دولت موقت تا امروز