مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 09:502018-12-12پزشكي

هیچ درمان و دارویی برای بهبود قطعی سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد


پزشک عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان،با بیان اینکه هیچ درمان و دارویی برای بهبود سرما خوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، گفت: آنتی بیوتیک ها ویروس را از بین نمی برند، - بعضی از داروها فقط به برطرف شدن علائم آنفلوانزا و سرما خوردگی کمک می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنفلوانزا شایع ترین بیماری ویروسی و مسری در فصل سرما است که دستگاه تنفسی را در گیر می کند، مدت زمان شروع علائم آنفلوانزا از زمان وارد شدن ویروس به بدن 24تا 48 ساعت است.

در قرن بیستم ویروس آنفلوانزا در سال 1918 شیوع پیدا کرد و تا امروز آمار مرگ و میر یک سیر نزولی را طی کرده به این صورت که در آغاز فعالیت این ویروس مرگ های دسته جمعی حتی 40 میلیون نفر در یک سال گزارش شده است اما به مرور کاهش یافت امروز گونه های جدیدتر این ویروس مانند آنفلوانزای پرندگان و یا آنفلوانزای خوکی نیز ظهور کرده اند.

زهرا صلواتی پزشک، عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: افزایش تب یا سرفه، وجود خون در خلط، گوش درد، تنگی نفس یا درد قفسه سینه، ترشحات غلیظ از بینی، سینوس و گوش، درد سینوس و درد گردن از موارد خطرناک بیماری آنفلوانزا است.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزا موجود در قطرات تنفسی از طریق سرفه و عطسه منتشر می شوند، تصریح کرد: در اغلب موارد این انتشار از فرد به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ درمان و دارویی برای بهبود قطعی سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد

هیچ درمان و دارویی برای بهبود قطعی سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد