مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 14:002018-12-11اقتصادي

مشوق های وزارت علوم برای نمایه سازی نشریات علمی پژوهشی


مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم از اعمال مشوق هایی برای نمایه سازی نشریات علمی پژوهشی خبر داد و گفت: تاکنون 58 نشریه وابسته به وزارت علوم در پایگاه های بین المللی نمایه سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محسن شریفی با اشاره به میزان تولیدات علمی کشور اظهار کرد: بر اساس آمارها تا سال 2017 تعداد 55 هزار مقاله از محققان ایران در اسکوپوس منتشر شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمارهای سال 2018.

هنوز کامل نشده است، اظهار کرد: ما از لحاظ تولید مقاله در دنیا خوب ورود کرده ایم به گونه ای که سهم تولیدات ایران از تولیدات دنیا 1.

94 درصد است.

وی توانمند سازی نشریات علمی در سطح بین المللی را از دیگر اقدامات این دفتر عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر 1200 نشریه علمی- پژوهشی در وزارت علوم، انجمن های علمی و دانشگاه ها منتشر می شود.

شریفی با اشاره به برنامه های توانمندی نشریات علمی اظهار کرد: توانمند سازی نشریات با دو رویکرد صورت می گیرد که یکی رتبه بندی نشریات است تا بر این اساس نشریات برتر را در سطح دنیا معرفی و نشریات ضعیف را توانمند کنیم.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری معاون پژوهشی وزارت علوم رویکرد دیگر را اعمال مشوق هایی برای نشریات به منظور ورود آنها در نمایه سازی های بین المللی عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشوق های وزارت علوم برای نمایه سازی نشریات علمی پژوهشی

مشوق های وزارت علوم برای نمایه سازی نشریات علمی پژوهشی