مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 12:302018-12-11اقتصادي

بهره برداری از 85 پروژه نمک زدایی از آب های شور


تاکنون 85 پروژه نمک زدایی از آب های شور شکل گرفته که 40 مورد از آن ها در دولت تدبیرو امید شکل گرفته و از این تعداد 30 پروژه در استان هرمزگان بوده است.

- وزیر نیرو گفت: تاکنون 85 پروژه نمک زدایی از آب های شور شکل گرفته که 40 مورد از آن ها در دولت تدبیرو امید شکل گرفته و از این تعداد 30 پروژه در استان هرمزگان بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا اردکانیان امروز در مراسم بهره برداری از فاز نخست پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی اظهار کرد: در پروژه مهم نمک زدایی از آب دریا برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم، کنسرسیومی مشکل از چند شرکت خصوصی به عنوان سرمایه گذار نقش مؤثری داشته اند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در زمینه آب شیرین کن ها 142 قرارداد مشارکت بخش خصوصی با سرمایه ای بالغ بر 7300 میلیارد تومان منعقد شده است، بیان کرد: جزایر استراتژیک هرمزگان توسط آب شیرین کن های 32 هزار مترمکعبی آب رسانی می شوند.

قرارداد پروژه آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی که امروز افتتاح می شود، در سال 1391 منعقد شده و مدت بهره برداری آن 21 سال است.

وی افزود: نرخ فروش اکنون آب به گونه ای است که مشترکین در بخش شهری 48 درصد و در بخش روستایی 24 درصد قیمت تمام شده را پرداخت می کنند و این مقدار با سیستم آب شیرین کن ها در بخش شهری به 22 درصد و در بخش روستایی به 13 درصد کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 85 پروژه نمک زدایی از آب های شور

بهره برداری از 85 پروژه نمک زدایی از آب های شور