مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 11:552018-12-11اقتصادي

به کوهستان ها بیشتر اهمیت بدهیم!


11 دسامبر، روز جهانی کوهستان فرصتی برای ایجاد یک جنبش اجتماعی بزرگ است که می تواند مشکلات مربوط به کوهستان ها را در برنامه کاری سیاستمداران مطرح کند.

- 11 دسامبر، "روز جهانی کوهستان" فرصتی برای ایجاد یک جنبش اجتماعی بزرگ است که می تواند مشکلات مربوط به کوهستان ها را در برنامه کاری سیاستمداران مطرح کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود اشاره برنامه توسعه پایدار به کوه ها، این مناطق مهم اغلب فراموش می شوند اما با در نظر گرفتن نقش حیاتی آنها در فراهم آوردن محصولات و خدمات کلیدی اکوسیستم ها برای سیاره و نیز آسیب پذیری شان نسبت به مواجه با تغییرات اقلیمی باید توجه خود را در مورد کوه ها افزایش دهیم.

حدود یک میلیارد نفر در جهان در مناطق کوهستانی زندگی می کنند و بیش از نیمی از جمعیت انسانی برای آب، غذا و انرژی پاک به کوه ها وابسته اند.

با این حال کوه ها تحت تهدید تغییرات اقلیمی، تخریب زمین، بهره برداری بیش از حد و بلایای طبیعی بوده و پیامدهای بالقوه گسترده و ویرانگری برای مناطق کوهستانی و سایر نقاط جهان در پیش است.

کوه ها شاخص های اولیه تغییرات اقلیمی هستند و با تداوم افزایش گرمای جهانی، ساکنان مناطق کوهستانی که از گرسنه ترین و فقیرترین مردم جهان به شمار می روند با مشکلات بیشتری برای ادامه زندگی مواجه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به کوهستان ها بیشتر اهمیت بدهیم!

به کوهستان ها بیشتر اهمیت بدهیم!