مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 11:302018-12-11بين الملل

سنای آمریکا به دنبال مسئول دانستن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی


سنای آمریکا ممکن است تا پیش از پایان سال رسما محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را بابت کشتار جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی محکوم کند؛ اگر نماینده ای با طرح رییس در حال کناره گیری کمیته روابط خارجی سنا برای تسریع در روند رای گیری در صحن مجلس مخالفت نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، باب کورکر، از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی گفت امروز (سه شنبه) خواستار رای گیری سنا برای مسوول دانستن ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی می شود و از او خواسته می شود تا از سایر سیاست های خصمانه سعودی در خلیج فارس شامل کمپین نظامی در یمن، محاصره قطر و حبس فعالان حقوق بشری دست بردارد.

گرچه این تدبیر غیر الزام آور است اما ضربه ای به دونالد ترامپ است که محمد بن سلمان را بابت قتل خاشقجی مورد عتاب قرار نداد و با رد یافته های سیا خشم اعضای کنگره و حتی متحدان را با اولویت قرار دادن فروش تسلیحات و سایر تعاملات با عربستان بر ارزش های آمریکایی برانگیخت.

سناتور باب کورکر با اشاره به اینکه محکوم کردن محمد بن سلمان اقدام قاطعی از سوی جمهوری خواهان محسوب می شود، تاکید کرد: در حالیکه این تاثیری بر سیاستگذاری ندارد.

اما بیانیه ای قوی از طرف ایالات متحده است و ما آن را به رای می گذاریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنای آمریکا به دنبال مسئول دانستن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی

سنای آمریکا به دنبال مسئول دانستن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی