مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 10:262018-12-11اقتصادي

فتحی پور: افزایش سرمایه بانکها قفل واحدهای تولیدی را می شکند


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم و نهم در مجلس گفت: افزایش سرمایه بانکها قفل واحدهای تولیدی را باز می کند.

- ارسلان فتحی پور با اشاره به اینکه کمبود سرمایه یکی از چالش های جدیبانک ها است، گفت: افزایش سرمایه بانک ها از جهت افزایش توان مالی بانک ها در ارائه تسهیلات امری ضروری  است.

این نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: افزایش سرمایه نقدی تنها در صورتی مفید خواهد بود که با کنترل همراه باشد و منابع به ارائه تسهیلات اختصاص پیدا کند در صورتی که بانک ها از طریق این منابع وارد بنگاهداری شوند، اقتصاد کشور دچار آسیب می شود و این افزایش سرمایه منجر به تورم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  آسان ترین راه برای افزایش سرمایه بانک ها، تجدید ارزیابی دارایی بانک ها است، افزود: بخش قابل  توجهی از دارایی بانک ها را املاک تشکیل می دهد که عمدتا به ارزش تمام شده تاریخی ثبت شده که با توجه به موضوع مذکور و استهلاک در نظر گرفته شده، ارزش دفتری بسیاری از املاک بانک ها به صفر نزدیک شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم و نهم  با بیان اینکه شاخص  کفایت سرمایه مانند دماسنجی است که وضعیت ترازنامه بانک و میزان سلامت آن را نشان می دهد، گفت: با افزایش سرمایه بانکها چه از طریق نقدی یا تهاتر و یا تجدید ارزیابی دارایی ها که با نظارت انجام می شود شاخص کفایت سرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتحی پور: افزایش سرمایه بانکها قفل واحدهای تولیدی را می شکند

فتحی پور: افزایش سرمایه بانکها قفل واحدهای تولیدی را می شکند