مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 16:352018-12-10سياسي

تاکید نماینده مشهد بر ضرورت وجود دو مجلس


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی که نمایندگان در گروگان کارهای محلی هستند، اگر رأی گیری علنی شود نمایندگان وکیل الدوله می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا شیران خراسانی در چهل وچهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، با اشاره به موضوع شفافیت رأی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: شفافیت حتماً مسأله خوب و درستی است، اما با توجه به اینکه توزیع قدرت مناسب در کشور نداریم و مجلس های محلی از قدرت مناسبی برخوردار نیستند، بسیاری از کارهای مجلس ملی به کارهای کوچک محلی گره خورده است.

وی ادامه داد: در این شرایط یک نماینده مجلس به جای این که یک نیاز اجتماعی را مطالعه و بررسی کرده و به یک ماده قانونی تبدیل کند، دائما در حال حل مشکلات کوچک محلی مانند تأمین سم و قیر منطقه انتخابی یا جابه جایی سرباز و آزادی زندانی است.

شیران خراسانی تصریح کرد: تا این مسأله حل نشود و نماینده ای که در سطح ملی می خواهد کار کند گروگان کارهای محلی باشد شاید شفافیت جایگاهی در مجلس نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر با این وضعیت که بقاء نماینده در کار محلی است - در حالی که وظیفه آن انجام کار ملی است و فرد نماینده بوده و رأی محور است - نمی تواند مداخلاتی که بین قوه مجریه و قوه مقننه است را دست کم بگیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید نماینده مشهد بر ضرورت وجود دو مجلس

تاکید نماینده مشهد بر ضرورت وجود دو مجلس