مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 14:202018-12-10اقتصادي

قانون حفاظت از خاک به زودی تصویب می شود


رییس ستاد معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تصویب قانون حفاظت از خاک در آینده ی نزدیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا پرستار در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک که در سالن همایش جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهارکرد: جای خالی بحث حفاظت از خاک در کشور به چشم می خورد، این امری حیاتی است زیرا حفظ خاک سبب افزایش تولیدات غذایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی خاک حفاظت از زمین با مراقبت از خاک آغاز می شود و به جای آلوده کردن خاک در جهت رفع آلودگی بکوشیم خاظرنشان کرد: در رابطه با آب به دلیل تجدیدپذیری سالانه آن مشکلات کمتری داریم اما تشکیل هر سانت خاک سال ها طول می کشد و این حکایت از اهمیت حراست از این گوهر ازرشمند دارد.

رییس ستاد معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه عمده خاک کشور که قابلیت کشت دارند دارای مواد آلی کمتر از 1درصد هستند،تصریح کرد: هرچند این مساله در خاک های شمال کشور زیاد وجود ندارد اما باید بیش از گذشته به حراست و حفاظت از خاک اهمیت دهیم.

پرستار با اشاره به اینکه ایران در دو تا سه سال اخیر در مجمع جهانی خاک که زیر نظر فائو برگزار می شود فعال شد، گفت: طی آن مسائل آموزشی پایه ای خاک، ایجاد بانک اطلاعاتی و تحقیقاتی با همکاری فائو در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون حفاظت از خاک به زودی تصویب می شود

قانون حفاظت از خاک به زودی تصویب می شود