مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 13:202018-12-10حوادث

برگزاری مانورهای سالانه برای پیشگیری از خسارات زلزله ناکافیست


بافت های تاریخی و فرسوده از آسیب پذیرترین مناطق شهر ی و روستایی در برابر پدیده های طبیعی مانند زلزله هستند و شهر جهانی یزد در حالی از این حیث جزو استان های سرآمد کشور است که به گفته ی کارشناسان بخش قابل ملاحظه ای از ساختمان های قدیمی و حتی جدید آن غیرمقاوم در برابر زلزله هستند.

- کشور ایران یکی از مناطق زلزله خیز در دنیا شناخته می شود به طوری هر ساله شاهد وقوع زمین لرزه های متعدد و گاهاً با شدت بالا و خسارت فراوان در نقاط مختلف کشور هستیم و در این بین بافت های تاریخی و فرسوده از آسیب پذیرترین مناطق جمعیتی هستند که عمده تلفات نیز از این مناطق گزارش می شود.

هر چند استان یزد واقع در فلات مرکزی ایران سالهاست از خسارات ناشی از زلزله مصون مانده است ولی برخی از شهرهای این استان نیز به دلیل واقع شدن به روی گسل های فعال قدرتمند در معرض وقوع زلزله قرار دارند و همواره نگرانی از خسارات آن با توجه به بافت های تاریخی و فرسوده فراوان در این استان وجود دارد.

این نگرانی در مورد شهر یزد که بافت تاریخی آن که همین سال های اخیر به ثبت جهانی رسیده وقتی شدت می گیرد که بدانیم بخش قابل توجهی از ساختمان های جدید این دیار نیز غیرمقاوم در برابر زلزله هستند و به نظر می رسد که تلاش های مسئولان تاکنون برای اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در برابر آسیب های زلز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مانورهای سالانه برای پیشگیری از خسارات زلزله ناکافیست

برگزاری مانورهای سالانه برای پیشگیری از خسارات زلزله ناکافیست