مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 12:262018-12-10اقتصادي

از اینجا رانده از آنجا مانده؛ حال این روزهای «بگ رضا»یی ها


روستای «بگ رضا» واقع در بخش زاغه و 50 کیلومتری خرم آباد در حریم سد مخزنی «ایوشان» قرار داشته و این مجاورت مشکلات عدیده ای را برای ساکنین روستا به وجود آورده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، سد ایوشان از جمله سدهای مهم لرستان بوده که در سال 95 به بهره برداری رسیده است، ارتفاع سد 70 متر و طول تاج آن 647 متر است و در حال حاضر 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل نیازمند 17 میلیارد تومان اعتبار است.

در حالی این سد در سال های گذشته از ردیف اعتباری دولت خارج و خاتمه یافته اعلام شده که بخشی از عملیات ساختمانی آن باقی مانده بود و به همین دلیل با رایزنی های مسؤولان استانی امسال این پروژه ردیف اعتباری گرفت و مبالغی برای پرداخت دیون از جمله طلب مالکان روستاهای اطراف و پیمانکاران ساختمان سد اختصاص یافت.

روستای بگ رضا واقع در بخش زاغه و 50 کیلومتری خرم آباد در حریم سد مخزنی ایوشان قرار داشته و این مجاورت مشکلات عدیده ای را برای ساکنین روستا به وجود آورده است.

آب منطقه ای لرستان چندین سال است که قصد دارد با تملک خانه ها و اراضی کشاورزی و خارج کردن مردم بگ رضا ، روستا را زیر آب ببرد اما این مهم با برخی نارضایتی ها و عدم تخلیه ساکنان روستا همراه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از اینجا رانده از آنجا مانده؛ حال این روزهای «بگ رضا»یی ها

از اینجا رانده از آنجا مانده؛ حال این روزهای «بگ رضا»یی ها