مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 11:002018-12-10ورزشي

دماوند، علم کوه و سبلان زیر بار فشار مضاعف کوهنوردی


مدیر عامل انجمن حفظ محیط کوهستان در آستانه روز جهانی کوهستان با بیان اینکه سه کوه برجسته کشور یعنی دماوند، علم کوه و سبلان زیر بار فشار مضاعف کوهنوردی قرار دارند، - گفت: متاسفانه در قوانین حوزه محیط زیست کوه اصلا تعریف نشده است و برنامه و قانونی برای نگهداری و پایداری کوهستان نداریم.

عبدالله اشتری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در دهه های اخیر تخریب کوه ها در کشور تشدید شده است، اظهار کرد: معضل جدیدی که کوه های کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که تعداد زیادی به ورزش های کوهنوردی علاقه پیدا کرده اند و نمی توانیم کوهی را پیدا کنیم که زیر فشار حضور کوهنوردان نباشد.

وی با اشاره به اینکه سه کوه برجسته کشور یعنی دماوند، علم کوه و سبلان کوهنوردان بیشتری دارند و از این رو زیر بار فشار مضاعف قرار گرفته اند، تصریح کرد: از نظر اکولوژیک هر سایت گردشگری یا طبیعی، ظرفیت خاصی دارد که بر اساس آن ظرفیت باید از آن استفاده و بهره برداری کرد.

هنگامی که فشار روی یک سایت گردشگری بیش از حد می شود، فرایند تخریب در سایت آغاز می شود.

مدیر عامل انجمن حفظ محیط کوهستان ادامه داد: حضور بیش از حد گردشگران در کوهستان سبب تخریب خاک و کوبیدگی آن می شود، همچنین خاک قابلیت نفوذپذیری هوا و آب را از دست می دهد و در نتیجه دیگر رشد و نمو پیدا نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دماوند، علم کوه و سبلان زیر بار فشار مضاعف کوهنوردی

دماوند، علم کوه و سبلان زیر بار فشار مضاعف کوهنوردی