مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 10:552018-12-10فرهنگي

«راه مولانا» در راه است


راه مولانا نام کتابی است که مجید کساییان آن را به تازگی و با هدف ارائه روشی ساده برای درک نکات اصلی داستان های مثنوی نوشته است.

- "راه مولانا" نام کتابی است که مجید کساییان آن را به تازگی و با هدف ارائه روشی ساده برای درک نکات اصلی داستان های "مثنوی" نوشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آن طور که در مقدمه کتاب راه مولانا آمده، کشف یک محور یا کلید برای درک منظور مولانا از لابه لای هزارتوی داستان های مثنوی ، هدف و نیت اصلی این تحقیق است؛ روشی ساده که مانند نخ تسبیح با آن بتوان مطالب گوناگون و به ظاهر پراکنده و مجزای هر داستان را تفکیک، دسته بندی و سپس طبق سلسله مراتب مشخصی جمع بندی کرد.

نویسنده این کتاب به خبرنگار ایسنا می گوید: بر اساس سال ها تحقیق و تفحص گروهی در مثنوی به این نتیجه رسیدیم که در داستان های مثنوی روندی منسجم با سلسله مراتب مشخص به وجود آوریم تا خواننده منظور مولانا را دریابد و چون کمتر کتابی به این مقوله پرداخته بود، کوشیدیم روشی را تعریف کنیم که بتوان با آن قصه های مثنوی را با اسلوب و ساختاری مشخص طبقه بندی کرد.

مطالب در داستان های مثنوی پراکنده و برحسب طرح های نظام مند و کلاسیک موجود نیست، درست شبیه قرآن که در اغلب سوره های آن مطالب متنوع از اقوام و پیامبران و احکام و غیره، یک جا و در کنار هم و بدون ربط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«راه مولانا» در راه است

«راه مولانا» در راه است