مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 10:302018-12-10دانش

مطالعه آکادمیک اسلام؛ زمینه ساز فضای گفت وگو میان اسلام و غرب


همزمان با هفته پژوهش، نشست علمی «مطالعه آکادمیک اسلام در غرب؛ انگیزه ها، روش ها و نمونه ها» با حضور دکتر مهرداد عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مترجم و محقق مطالعات اسلامی، - در نشست علمی مطالعه آکادمیک اسلام در غرب؛ انگیزه ها، روش ها و نمونه ها مطرح شد؛ مطالعه آکادمیک اسلام؛ زمینه ساز فضای گفت وگو میان اسلام و غرب همزمان با هفته پژوهش، نشست علمی مطالعه آکادمیک اسلام در غرب؛ انگیزه ها، روش ها و نمونه ها با حضور دکتر مهرداد عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مترجم و محقق مطالعات اسلامی، در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، دکتر عباسی در آغاز سخن به بیان دلیل انتخاب عنوان نشست پرداخت و گفت: انگیزه ام این بود که مطالعات اسلام در غرب را مرور کنیم و این مسئله بار دیگر تبیین شود.

باید تلاش کنیم بدفهمی ها درباره مطالعات اسلام در غرب اصلاح شود و تصویری که از مطالعه غربیان درباره اسلام در ذهن داریم واقعی تر باشد.

غرضم از این نشست، مطالعه عینی در مسئله اسلام شناسی غربیان فارغ از پیش فرض های دینی است.

وی ادامه داد: از حدود 150 سال پیش مطالعات آکادمیک در حوزه اسلام شناسی آغاز شد و از شیوه ردیه نویسی و دفاعیه نویسی متمایز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعه آکادمیک اسلام؛ زمینه ساز فضای گفت وگو میان اسلام و غرب

مطالعه آکادمیک اسلام؛ زمینه ساز فضای گفت وگو میان اسلام و غرب