مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آذر 1397 ساعت 14:212018-12-09فرهنگي

سکوت «اسکندر» درباره آتش زدن تخت جمشید و کشتار 10 هزار ایرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، خسرو معتضد مجری و کارشناس برنامه تاریخ و سینما در نقد فیلم اسکندر به کارگردانی الیور استون گفت: برای این فیلم خیلی زحمت کشیده شده و صحنه های خیلی جالبی از جنگ ها و حوادث مختلف دارد اما درباره موضوع و محتوای فیلم .

- سکوت اسکندر درباره آتش زدن تخت جمشید و کشتار 10 هزار ایرانی خسرو معتضد پژوهشگر تاریخ در نقد فیلم سینمایی اسکندر گفت: این فیلم را دو بار تماشا کردم اما اصلا هیچ صحبتی از تخت جمشید، کشتار 10 هزار ایرانی، جنایات و آدمکشی های اسکندر ندیدم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، خسرو معتضد مجری و کارشناس برنامه تاریخ و سینما در نقد فیلم اسکندر به کارگردانی الیور استون گفت: برای این فیلم خیلی زحمت کشیده شده و صحنه های خیلی جالبی از جنگ ها و حوادث مختلف دارد اما درباره موضوع و محتوای فیلم متوجه شدم که هدف فیلم این است که امپراتوری هخامنشی و ایران را به عنوان کشوری مغلوب شده به تصویر بکشد.

وی اسکندر را از نظر تاریخ واقعی، فیلمی تحریف آمیز دانست و اظهار داشت: فیلم در شهر بابِل، یکی از بزرگ شهرهای ایرانِ هخامنشی آغاز می شود.

این فیلم بیشتر از روی مطالب کتابی با عنوان زندگی اسکندر کبیر از بلو تارک ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت «اسکندر» درباره آتش زدن تخت جمشید و کشتار 10 هزار ایرانی

سکوت «اسکندر» درباره آتش زدن تخت جمشید و کشتار 10 هزار ایرانی