مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آذر 1397 ساعت 16:512018-12-08اقتصادي

اسپوتینک اروپا برای تضعیف سلطه دلار و بالا بردن یورو برنامه جامع ارائه کرد


پس از آنکه بلومبرگ برنامه اتحادیه اروپا برای به چالش کشیدن سلطه دلار را افشا کرد کمیسیون اروپایی برنامه جامع خود برای تقویت یورو و تضعیف دلار را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک ، همزمان با روسیه اتحادیه اروپا در حال تدوین طرحی برای تقویت نقش یورو و تضعیف دلار در بازار جهانی است.

اخیرا بلومبرگ افشا کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد با اجرای سلسله سیاست هایی جایگاه یورو را تقویت کرده و سلطه دلار را در اقتصاد جهانی را تضعیف کند.

پس از گزارش بلومبرگ کمیسیون اروپایی به صورت رسمی برنامه جامع خود برای تقویت نقش یورو در اقتصاد جهانی منتشر کرد.

در این برنامه که با نام پیش به سوی تقویت جایگاه جهانی یورو آمده است: علیرغم آنکه شرکت های اروپایی تولید کننده و خریداران بزرگی هستند اما در بازارهای استراتژیک به دلار معامله می کنند و حتی در مبادلات بین شرکت های اروپایی نیز دلار مبنای ارزی است.

این مسئله شرکت های اروپایی را تحت تاثیر خطر نوسانات ارزی و همچنین تشدید اختلافات سیاسی نظیر تصمیمات یکجانبه که مبادلات دلاری را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهند.

کمیسیون اروپایی از اعضای خود خواسته است تا نقش یورو در حوزه های اقتصادی استراتژیک خود تقویت کنند که از جمله این حوزه ها بخش نفت و گاز، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپوتینک اروپا برای تضعیف سلطه دلار و بالا بردن یورو برنامه جامع ارائه کرد

اسپوتینک اروپا برای تضعیف سلطه دلار و بالا بردن یورو برنامه جامع ارائه کرد