مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آذر 1397 ساعت 16:352018-12-08اجتماعي

ناصرالدین شاه کلنگ طلایی را به زمین زد


«کلنگی است در بنای شهر جدید ناصری بجهه دست مبارک اعلی حضرت اقدس همایونی ساخته شده و اول کلنگی که بر زمین زده شد، این کلنگ است که بدست مبارک یازدهم شعبان 1284 توشقان نیل (سال خرگوش) بطالع نور بر زمین زدند.

- کلنگی است در بنای شهر جدید ناصری بجهه دست مبارک اعلی حضرت اقدس همایونی ساخته شده و اول کلنگی که بر زمین زده شد، این کلنگ است که بدست مبارک یازدهم شعبان 1284 "توشقان نیل" (سال خرگوش) بطالع نور بر زمین زدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک ساعت و چهل دقیقه مانده به غروب 156 سال پیش، 1241 شمسی مصادف با یازدهم شعبان المعظم 1284 قمری، چشم مردم تهران به ناصرالدین شاه سلطان صاحب قران روشن شد که با کلنگی در دست که برای همین کار ساخته شده بود و به امر مبارکی گام برمی داشت، اولین کلنگ توسعه ی تهران را خود به زمین زند.

او مکان انجام این کار را در مرکز امروزی شهر تهران یعنی تقاطع مترو دروازه دولت _ خیابان انقلاب و سعدی_ انتخاب کرد، در کنار دروازه شمیران آن زمان.

حال 156 سال قبل، ناصرالدین شاه قاجار با کلنگی دسته کوتاهِ تشریفاتی که مزین به حکاکی های زیبایی هم بود، بنای شهر جدید ناصری را گذاشت و خود اولین کلنگ رابه زمین زد، کلنگی که هر چند در نخستین قدم خوب بود، اما به مرور و با تخریب دروازه های شهر، امروز تهران را به گُرداب آسمان خراش های بزرگ تبدیل کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناصرالدین شاه کلنگ طلایی را به زمین زد

ناصرالدین شاه کلنگ طلایی را به زمین زد