مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آذر 1397 ساعت 11:262018-12-08اقتصادي

معافیت گمرکی تاجیکستان برای محصولات وارداتی 4 عضو اوراسیا


دولت تاجیکستان در تصمیمی محصولات وارداتی روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان به این کشور را از پرداخت عوارض گمرکی معاف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت تاجیکستان در تصمیمی محصولات وارداتی روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان به این کشور را از پرداخت عوارض گمرکی معاف کرد.

از آنجا که تاجیکستان با 4 کشور عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا این توافقنامه را به امضا رسانده محصولات وارداتی از این کشورها به دوشنبه از پرداخت عوارض گمرکی معاف می شود.

اما واردکنندگان محصولات از این کشورها از مالیات بر ارزش افزوده آزاد نیستند و آن را باید پرداخت کنند.

با لغو عوارض گمرکی تاجیکستان برای محصولات روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان احتمالا ارزش کالاهای وارداتی در دوشنبه نیز تا 5 درصد کاهش می یابد.

اگرچه کشورهایی که تاجیکستان محصولات آن را از عوارض گمرکی آزاد کرده عضو اتحاد اقتصادی اورآسیا می باشند و چنین تصمیمی را می توان به معنی اولین گام این کشور تحت عضویت در این اتحادیه دانست، اما به نظر برخی کارشناسان چنین نیست.

ساتم عمراف یک کارشناسان اقتصادی تاجیک بر این باور است که دوشنبه در گذشته واضح و روشن به مسکو پیام داد که در آینده نزدیک تصمیمی برای عضویت در این اتحادیه ندارد و تا به حال بر تصمیم خود پابرجاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت گمرکی تاجیکستان برای محصولات وارداتی 4 عضو اوراسیا

معافیت گمرکی تاجیکستان برای محصولات وارداتی 4 عضو اوراسیا