مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آذر 1397 ساعت 01:452018-12-05پزشكي

شمال کویر می شود؟


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت: جابه جایی آب از نقطه ای به نقطه ای دیگر با توجه به اینکه آب دریای خزر شور است، باعث کاهش منابع خواهد شد و این کاهش و تبخیر آب در کنار هم و چرخش ناقص طبیعت صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت.

- محمد علی بهمنیار در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه استان سمنان باید از منابع منطقه خود استفاده کند، اظهار کرد: این استان می تواند برای جبران کم آبی ها از منابعی همچون آب باران، تقویت و ذخیره سازی آب های زیر زمینی یا فعال کردن پخش سیلاب ها برای کم آبی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از یک منبع به منبع دیگر جواب نداده و کماکان شاهد مشکلات این انتقال ها در کشور هستیم، تصریح کرد: مازندران با توجه به کمبود بارش و تغییرات اقلیمی تاثیرگذار، منابع آبی اش رو به کاهش است که با انجام این انتقال به استان دیگر باعث تجدید این کم آبی ها خواهیم بود.

بهمنیار با تاکید بر اینکه آب دریای خزر به علت شوری به طور مستقیم قابل استفاده نیست و برای تبدیل کردن به آب شیرین نیاز به انجام مراحلی دارد، گفت: آیا این عملیات در مبدا صورت می گیرد یا مقصد، اگر این همه آب انتقال یافته در مبدا تصفیه شد، نمک های زاید در کجا ریخته شود؟ این خاکشناس با بیان اینکه برای تصفیه آب شور به شیرین باید حجم آب سه برابری استفاده کنیم تا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمال کویر می شود؟

شمال کویر می شود؟