مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آذر 1397 ساعت 11:252018-12-05اقتصادي

نرخ ارز در بودجه 98 بر نوسانات بازار آزاد اثرگذار است


یک استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: اگر دولت رقمی بالا برای نرخ ارز در بودجه تصویب کند، عملاً بازار آزاد ارز تحت تأثیر قرار می گیرد و نشان می دهد که قیمت ارز از این کمتر نمی شود.

- مهدی طغیانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص رقم نرخ ارز در بودجه 98، اظهار کرد: میزان عددی که از ارز در بودجه وارد می شود، عددی محاسباتی است.

تعیین این رقم از سوی دولت نشان دهنده نرخی است که به رسمیت می شناسد، اما عدد واقعی تأثیرگذار بر اقتصاد نیست.

وی با بیان اینکه این رقم تنها برای محاسبات استفاده می شود، تصریح کرد: دولت از مقدار فروش نفت و درآمدهای ارزی، این رقم را در یک واحد تک نرخی محاسبه می کند و با لحاظ این مقدار در بودجه و محاسبات، تنها رقم محاسباتی را اعلام می کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در خصوص تفاوت نرخ ارز در بودجه 98 و بازار آزاد، گفت: اگر دولت رقمی بالا برای نرخ ارز در بودجه تصویب کند، عملاً بازار آزاد ارز تحت تأثیر قرار می گیرد و نشان می دهد که قیمت ارز از این کمتر نمی شود، چراکه تعیین نرخ ارز از سوی دولت به معنی این است که دولت چه نرخی را به رسمیت می شناسد.

طغیانی با بیان اینکه نرخ ارز باید متناسب با تورم داخل و خارج از کشور به شکل منطقی تعدیل شود، اظهار کرد: از لحاظ علمی، محاسبه تورم در مراکز رسمی بر اساس روش های علمی انجام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ ارز در بودجه 98 بر نوسانات بازار آزاد اثرگذار است

نرخ ارز در بودجه 98 بر نوسانات بازار آزاد اثرگذار است