مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آذر 1397 ساعت 15:462018-12-03فرهنگي

تار و پود فرش دستباف کردستان بر دار بی مهری


زنان و دختران خوش ذوق کردستان بر تار و پود دار قالی نقش های زندگی می آفرینند، نقش هایی که بیانگر ذوق و هنر ایرانی و خلقت دست هنرمندان دیار کردستان است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، تنوع صنایع دستی یکی از ویژگی های کردستان است که شهرت علمی به خود گرفته است و در بین تمام این هنرهایی که برگرفته از ذوق و هنر دستان هنرمندان این دیار است فرش و قالیچه گل سرسبدی است که از شهره زیادی برخوردار است.

فرش کردستان مانند دیگر فرش های ایرانی آوازه ای به بلندی کوه های سر به فلک کشیده این دیار دارد هنری منحصر به فرد که خالقش هنرمندان خوش ذوق این دیار هستند، هنری که با وجود داشتن رقبای زیاد، هنوز در صدر نشسته و نظیر ندارد.

دار قالی را مردان این دیار نصب می کردند و زنان بر تار و پود این دار نقش زندگی می آفریدند، نقش هایی که حاصل ذوق و هنر ایرانی و خلقت دست زنان و مردمان هنرمند دیار فرهنگ و هنر کردستان بوده است.

هنوز آوای خوش دفتین دخترک قالیباف و زمزمه نقشه خوانی های آنها در کوچه پس کوچه های شهر به گوش می رسد، نواهای عاشقانه ای که گوش شنوا می خواهد، گوش هایی که خالی از هم همه های روزمرگی باشد.

نقش فرش را در سینه دارد، سال های سال است وجودش را با تار و پود فرش گره زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تار و پود فرش دستباف کردستان بر دار بی مهری

تار و پود فرش دستباف کردستان بر دار بی مهری