مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آذر 1397 ساعت 13:252018-11-29سياسي

حرکت مجلس در حوزه زنان کند است


توقع ما این است مجلس شورای اسلامی در قوانین به روز و در فقه پویا پیشگام شود، متأسفانه حرکت مجلس در حوزه زنان کند است؛ خدای نکرده اتفاقی نیفتد که ببینیم جامعه از دین زده شود و بگوید دین امکان تحول در دسترسی زنان به عدالت را ندارد.

- یک استاد حقوق گفت: توقع ما این است مجلس شورای اسلامی در قوانین به روز و در فقه پویا پیشگام شود، متأسفانه حرکت مجلس در حوزه زنان کند است؛ خدای نکرده اتفاقی نیفتد که ببینیم جامعه از دین زده شود و بگوید دین امکان تحول در دسترسی زنان به عدالت را ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- عباس شیخ الاسلامی در نشست راه دشوار زن بودن که با موضوع بررسی عملکرد فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و قوانین حمایتی از زنان در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مباحث حقوقی در کشور ما مظلوم واقع شده و به خصوص مبانی حقوقی ما بسیار ضعیف است و در ابتدایی ترین موضوعات حقوقی که دنیا آن را حل کرده مانده ایم.

وی افزود: از جمله سوالاتی که موجب چالش قانون گذاری شده این است که در حوزه تعارض فقه و آرای فقیهان با موضوع مسائل حقوقی چه کرده ایم؟ سوال این است که تفاوت فقه و حقوق مدرن، تفاوت دموکراسی و دیکتاتوری، تفاوت دولت سنتی و مدرن چیست؟ این ها موضوعات مبنایی هستند که تا نتوانیم آن ها را حل کنیم مشکلات ریشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت مجلس در حوزه زنان کند است

حرکت مجلس در حوزه زنان کند است