مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آذر 1397 ساعت 11:402018-11-22اجتماعي

وجود 72 گونه جانوری در استان فارس


معاون فنی حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: از 197 گونه پستاندار متعلق به 10 راسته جانوری شناسایی شده در ایران، 72 گونه متعلق به 8 راسته در سطح مناطق مختلف استان فارس زندگی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از حفاظت محیط زیست استان فارس، مرادی با بیان اینکه فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی، برخورداری از تنوع سیمای منظر و اقلیم، از غنای گونه های جانوری برخوردار است، افزود: استان فارس از نظر تنوع زیستگاهی و گونه های حیات وحش از استان های برتر کشور است.

مرادی ادامه داد: قرار گرفتن فارس در ناحیه پوششی زاگرس و ایران تورانی وجود زیستگاه های استپی، کوهستانی، جنگل های زاگرس و تالاب ها عامل تنوع گونه های گیاهی و بالتبع حیات جانوری آن است؛ از طرفی فارس کریدور مهاجرتی بسیاری از گونه های پرندگان محسوب می شود.

او در خصوص عملیات سرشماری پاییزه حیات وحش فارس، با بیان اینکه هر سال سرشماری پاییزه جمعیت حیات وحش از اوایل آبان آغاز می شود، گفت: امسال نیز در همین دوره زمانی سرشماری گونه های جانوری فارس شروع شده است و کمی بیش از یکماه به طول می انجامد.

مرادی گفت: سرشماری جمعیت حیات وحش الفبای مدیریت این بخش محسوب می شود و هدف آن برآورد جمعیت حیات وحش، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد، بررسی عوامل تهدید، شناسایی نقاط قوت و ضعف حفاظت از مناطق، شناسایی مناطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 72 گونه جانوری در استان فارس

وجود 72 گونه جانوری در استان فارس