مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 16:102018-11-21سياسي

درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از درخواست این سازمان و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت مصوبه دولت درباره اصلاح اساسنامه این سازمان از مجلس شورای اسلامی خبر داد.

- علی اصغر مونسان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت لایحه اساسنامه سازمان میراث فرهنگی، اظهار کرد: این لایحه به تصویب هیات وزیران رسید و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اما به دلیل نگرانی هایی که برخی فعالان میراث فرهنگی در این باره داشتند، من و وزیر راه و شهرسازی از معاون اول رییس جمهوری درخواست کردیم تا این لایحه را برای برطرف کردن دغدغه های مطرح شده از مجلس پس بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: نگرانی فعالان میراث فرهنگی درباره اساسنامه این سازمان، به احتمال برداشتی متفاوت از مصوبه هیات دولت مربوط بود.

به همین دلیل ما درخواست کردیم تا لایحه بازگردد و بعد از بازنگری در آن به گونه ای عمل شود تا عناوینی که در لایحه مطرح شده تبدیل به دستاویزی برای حوزه میراث فرهنگی نشود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در لایحه اصلاحی، به شهرداری ها اجازه داده شده که با تایید سازمان میراث فرهنگی بناهای تاریخی را تملک کنند و مجددا با تایید و استانداردهای این سازمان کار مرمت این بناها را انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس

درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس