مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 15:402018-11-21سياسي

ضرورت استمرار در اندازه گیری داده های مکانی/نقطه ایمنی در برابر زلزله نداریم


عضو هیات علمی دانشگاه زنجان با تأکید بر اینکه فرآیند داده برداری در علوم ژئوماتیک باید به صورت پیوسته ادامه پیدا کند، افزود: به سازمان نقشه برداری کشور پیشنهاد می شود بدنه اجرایی و نقش حاکمیتی خود را تقویت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید عباسی امروز در افتتاحیه بیست وپنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی با اشاره به اینکه بستر داده های مکانی نقشه است، به تعریف نقشه پرداخت و گفت: نقشه یک صفحه مختصات است که داده های مکانی در یک مقیاس و دقت مشخص در آن به نمایش درآمده اند.

وی تأکید کرد: تغییرات زمانی هم در چارچوب های مرجع و هم داده های مکانی، ساز و کار ویژه ای را برای اندازه گیری مستمر داده ها و بهره برداری از آن ها می طلبد.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان در همین زمینه به پراکندگی شبکه ژئودتیک ملی در کشور پرداخت و افزود: تعداد ایستگاه های ژئودتیک در کشور 118 ایستگاه است که باید توسعه یابد.

عباسی ضمن اشاره به شبکه ترازیابی دقیق کشور و شبکه ثقل سنجی ایران به عنوان دو پروژه موفق سازمان نقشه برداری کشور، یادآور شد: یک مسئله مهم، پایش تغییرات زمانی پوسته زمین است.

وی ادامه داد: کشور نقطه ایمنی در برابر زلزله ندارد و شرایط ژئودینامیک کشور، مستعد حادثه های زمین شناسی و نیز زلزله است که در این راس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استمرار در اندازه گیری داده های مکانی/نقطه ایمنی در برابر زلزله نداریم

ضرورت استمرار در اندازه گیری داده های مکانی/نقطه ایمنی در برابر زلزله نداریم