مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 09:302018-11-21پزشكي

8600 بیمار کلیوی در نوبت پیوند


سرپرست مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: تاکنون بیش از 50 هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی شادنوش در آیین بهره برداری مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز کشور در جمع خبرنگاران، گفت: عمل پیوند، قله علم پزشکی دنیا است و در بسیاری از بیماری ها با انجام عمل پیوند، کیفیت زندگی دگرگون می شود و ایران جزو کشورهایی است که جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه در کشور، پیوندها تحت حمایت دولت انجام می شود، افزود: برخی از داروهایی که پس از پیوند مورد نیاز است، توسط دولت، رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی افزود: تاکنون بیش از 50 هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده که 60 درصد آن از اعضای بیماران مرگ مغزی است و مابقی نیز اغلب از فامیل درجه یک و تحت شرایط خاص است تا نگاه تجاری این امر کنار گذاشته شود و در حال حاضر نیز 8600 بیمار کلیوی در نوبت پیوند قرار دارند و بهبود آنها به همت مردم در توجیه خانواده های بیماران مرگ مغزی برای پیوند عضو است و هر بیمار مرگ مغزی امکان اهدای 8 عضو را دارد.

شادنوش در رابطه با تامین داروی بیماران پیوندی نیز تصریح کرد: در زمان تلاطم های ارزی مشکلاتی پیش آمد که تدابیر لازم اندیشیده شد و قیمت داروها به حالت قبل بازگشت و برخی از داروها نیز به صورت رایگان در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8600 بیمار کلیوی در نوبت پیوند

8600 بیمار کلیوی در نوبت پیوند