مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 09:102018-11-21اجتماعي

بانوان بدانند، قانون برخورد با مزاحمان خیابانی وجود دارد


بیشتر آسیب های روحی و جسمی در برخی جوامع متوجه بانوان و کودکان است به گونه ای که بسیاری از قربانیان، این اتفاقات را به عنوان جزیی از زندگی روزمره خود پذیرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گاهی بانوان در مواجهه با این اتفاقات فریاد زده، درخواست کمک کرده و توجه مردم را به خود جلب می کنند اما در بیشتر مواقع با بی توجهی و سرکوب اعتراضشان روبرو می شوند، علت این اتفاق عدم آگاهی بانوان و عامه افراد نسبت به حقوق خود و حقوق شهروندی خود است.

مطابق ماده 619 قانون مجازات اسلامی، هر کس در اماکن عمومی یا معابر، متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان شود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت، به آنان توهین کند به حبس از دو تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

براساس ماده گفته شده و تدابیری که قانون گذار طی ادوار گذشته برای مزاحمت خیابانی پیش بینی کرده، نشان از اهمیت و توجه قانون به حفظ حقوق افراد دارد.

معاون امور اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در گفت وگو با ایسنا، مزاحمت های خیابانی برای بانوان را معضلی همیشگی و به نوعی غیرقابل حذف دانست و بیان کرد: افرادی که مورد مزاحمت قرار گرفته اند می توانند با مراجعه به دستگاه های ذیربط اعلام شکایت کرده و دستگاه قضایی در صورت اثبات جرم با متخلفان برخورد لازم را انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوان بدانند، قانون برخورد با مزاحمان خیابانی وجود دارد

بانوان بدانند، قانون برخورد با مزاحمان خیابانی وجود دارد