مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 07:102018-11-21اجتماعي

تصادفات رانندگی علت 20 درصد «بی سرپرست» شدن خانواده ها


آمارهای انجمن مددکاری ایران نشان می دهد که امروزه تصادفات رانندگی یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران و نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب شده و سومین علت بی سرپرستی زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی تصادفات رانندگی به شمار می رود.

- همچنین طبق آخرین سرشماری های سال 90، 20 درصد پدیده بی سرپرستی ناشی از تصادفات بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند روز پیش روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی جاده ها بود؛ این روز به منظور توجه به افرادی که به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا دچار نوعی معلولیت شده اند نام گذاری شده است.

آمارهای ثبت شده در این زمینه نشان می دهد افرادی که در این حوادث عضوی از خانواده شان را از دست داده و یا عزیزشان تا پایان عمر با نوعی معلولیت دست و پنجه نرم می کنند، به فراموشی سپرده می شوند.

سالانه بیش از 50 میلیون نفر در جهان در اثر تصادفات جاده ای مجروح می شوند بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، سالانه حدود 1/24 میلیون نفر در جهان در اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند و بیش از 50 میلیون نفر دیگر مجروح می شوند.

حوادث جاده ای دلیل اصلی مرگ در بین افراد جوان سنین 29-15 سال است و پیش بینی می شود که اگر این روند همین گونه ادامه یابد و هیچ گونه اقدامی انجام نشود، تا سال 2020 سالانه 1/9 میلیون مرگ در جهان در اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصادفات رانندگی علت 20 درصد «بی سرپرست» شدن خانواده ها

تصادفات رانندگی علت 20 درصد «بی سرپرست» شدن خانواده ها