مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 02:252018-11-20بين الملل

اروپا در زمین ایران بازی می کند یا آمریکا؟


18 روز از قول اروپا برای ایجاد سازوکار مالی ویژه تجارت با ایران، می گذرد و آن طور که وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده هنوز اروپایی ها برای انتخاب کشور میزبان این سازوکار، - با چالش مواجه اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با خروج آمریکا از برجام و آغاز دور جدید تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، تمامی کشورهای مشارکت کننده در برجام به جز آمریکا اعلام کردند که به این قرارداد پایبند می مانند و راه هایی را برای دسترسی ایران به منافع اقتصادی این قرارداد در نظر خواهند گرفت.

در همین راستا، از حدود چند ماه قبل اتحادیه اروپا از ایجاد یک سازوکار ویژه مالی (SPV) برای تسهیل تجارت با ایران خبر داد و براساس آن چه گفته شد این سازوکار تنها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط نمی شد و همه کشورها بر اساس آن چه اروپایی ها قرار بود طراحی کنند، می توانستند از این سیستم برای تجارت با ایران استفاده کنند.

به دنبال اجرای دور دوم تحریم های آمریکا، سامانه خدمات پیام رسان مالی سوییفت دسترسی برخی بانک های ایرانی که در فهرست تحریم های ثانویه آمریکا بودند را به این سامانه قطع کرد.

اما در حالی که قرار بود سازوکار ویژه اروپا تا 10 آبان طراحی شود و به اجرا برسد، هنوز ابهاماتی در چگونگی فعالیت این سازوکار وجود دارد و اینکه هنوز حتی مشخص نیست که اروپا پای قول خود خواهد ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا در زمین ایران بازی می کند یا آمریکا؟

اروپا در زمین ایران بازی می کند یا آمریکا؟