مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 15:452018-11-20سياسي

ذوالقدر: توسعه جامعه در گرو افزایش سرانه مطالعه است


نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همه این باور مشترک را داریم که اعتلای یک جامعه، فرزانگی، سعادت و توسعه جامعه در گروه مطالعه و افزایش سرانه مطالعه است، - پس وظیفه و رسالت مسئولین علم و فرهنگ و دانش جامعه باید متمرکز بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از مقام کتابداران برگزیده استان تهران که در باغ ملی تهران برپا شد، بر اهمیت نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه و معضلات عرصه نشر و چاپ کتاب اشاره کرد و افزود: کمیسیون فرهنگی برای افزایش بودجه فرهنگی در بودجه سال آینده تلاش خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: کتاب حافظه بشریت و گنجینیه دانش و معارف تاریخی است که تجربه نسل ها را در درون خود جای داده، در وصف جایگاه و ارزشمندی آن همین بس که معجزه پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) قرآن این کتاب آسمانی است.

شاهدیم که ابزار و وسایل ارتباط مختلفی برای انتقال دانش و تجربه و اندیشه و تفکر خلق شده اند اما هیچ کدام از این وسایل ارتباطی، نتوانسته جایگاه کتاب را تصرف کند.

وی ادامه داد: اما قبول دارم که مشکلات روزمره و دشواری های زندگی توان مطالعه را حتی در میان علاقه مندان به کتاب کاهش می دهد و باعث حذف این کالای فرهنگی از سبد خانوار شده و گسترش و تنوع انواع وس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوالقدر: توسعه جامعه در گرو افزایش سرانه مطالعه است

ذوالقدر: توسعه جامعه در گرو افزایش سرانه مطالعه است