مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 14:552018-11-20فرهنگي

دولتخانه صفوی کجاست؟


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اعلام کرد: فصل اول پژوهش های باستان شناسی مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی باهدف خواناسازی سازه های معماری و شناسایی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده این مجموعه به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: مجموعه نفیس و باشکوه دولتخانه صفوی یادگار تختگاهی حکومت صفویه در قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و به دلیل وجود آثار ارزشمندی چون سردر عالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، گرند هتل، مدرسه امید، مرکز اسناد و کتابخانه که در این مجموعه مستقرشده، از برجسته ترین آثار تاریخی استان به شمار می رود.

وی با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت های تخصصی باستان شناسی پیش از اجرای طرح ساماندهی و احیای مجموعه دولتخانه تشریح کرد: دولتخانه صفوی به لحاظ پیشینه تاریخی، اهمیت معماری و نوع تزییناتی که در آن به کاررفته از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: پیش از هرگونه اقدام برای ساماندهی و احیای این مجموعه عظیم تاریخی باید پژوهش های باستان شناسی جهت تجسم فضایی محوطه برای عموم مردم انجام شود و تعیین محور اصلی باغ ها و عمارت های معروف آن نیز بنابر اسناد و اطلاعات باست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولتخانه صفوی کجاست؟

دولتخانه صفوی کجاست؟