مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 14:202018-11-20بين الملل

دلیل سقوط هواپیمای 737 اعلام می شود


بویینگ اعلام کرده که قصد دارد در خصوص تشریح سیستم بکاررفته در هواپیمای 737 ماکس خود که در سانحه هوایی لیون ایر اندونزی سقوط کرد، یک کنفرانس خبری برگزار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقریبا یک ماه پیش بود که یک هواپیمای بویینگ 737 ماکس که اخیرا تحویل ایرلاین لیون ایر اندونزی داده شده بود، دقایقی بعد از آغاز پرواز بعلت نامعلومی در سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی 189 نفر مسافر و خدمه پروازی آن مفقود و کشته شدند.

بعد از آن، چندی پیش بود که اخبار دیگری در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا با همکاری شرکت هواپیماسازی بویینگ وارد عمل شده تا علت سقوط و مشکل فنی این هواپیمای جدید را تشخیص دهند.

نتایج اولیه این همکاری و بررسی ها نشان داد که یک سیستم جدید در دماغه و نوک این هواپیما تعبیه و طراحی شده بوده است که سنسورهای موجود در آن احتمالا به دلیل مشکلات نرم افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) می گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می کشانند و این امر موجب می شود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل سقوط هواپیمای 737 اعلام می شود

دلیل سقوط هواپیمای 737 اعلام می شود