مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 11:552018-11-20اقتصادي

افزایش مهاجرت به استان های شمالی به ویژه مازندران


مدیرکل هواشناسی مازندران با ابراز تعجب از اینکه در برخی از استان های کشور آب را از عمق 220 متری استحصال می کنند تا برنج بکارند، گفت: این در حالی است که خشکسالی موجب افزایش مهاجرت از همان استان ها به مازندران شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمحمدرضا رضوی در هجدهمین همایش ملی برنج کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اثرگذاری تغییر اقلیم بر توسعه پایدار برنج، با اشاره به اینکه در تمام کشور طی سال 96 تا 97، شاهد کاهش 28 درصدی بارندگی بودیم، تصریح کرد: در برخی استان های مانند خوزستان و فارس که با کم آبی شدید رو به رو هستند برنج می کارند و 50 درصد سطح زیر کشت آنها اضافه شد در حالیکه در همان مناطق 50 درصد کاهش بارندگی داریم.

وی افزود: خشکسالی موجب افزایش مهاجرت به استان های شمالی به ویژه مازندران شده است؛ خشکسالی پدیده های متفاوتی دارد که یکی از آنها کاهش 30 درصدی بارش باران در مازندران است.

رضوی با بیان اینکه برخی می گویند کم آبی استان مازندران را تهدید نمی کند و این امر اشتباه است، اظهار کرد: کشورهای پیشرفته دنیا مانند یونان، هند، مالزی، انگلیستان و غیره احساس خطر کردند به طوری که در کابینه خود وزیر تغییر اقلیم دارند و در کشورمان تنها رییس سازمان هواشناسی در برنامه های هیئت دولت حضور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مهاجرت به استان های شمالی به ویژه مازندران

افزایش مهاجرت به استان های شمالی به ویژه مازندران