مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 08:402018-11-20سياسي

خرمشاد:اروپا به خاطر خودش هم که شده باید به تعهدات برجامی اش پایبند باشد


دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر این که آمریکا در حال حاضر یک بازیگر آشوب ساز و یاغی در نظام بین الملل است، گفت: ایالات متحده آمریکا در صدد فروپاشی اتحادیه اروپا به نفع خودش است.

- محمد باقر خرمشاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که توسط تیم ترامپ در حال انجام شدن است مانند خروج از معاهده پاریس، خروج از بر جام، قطع ارتباط با یونسکو و .

این مساله را به ذهن تداعی می کند که آمریکا ساختارهای نظام بین الملل موجود را قبول ندارد و ظاهرا در تلاش است که فراتر از ساختارهای نظام بین الملل موجود و با خراب کردن آنها احتمالا به سمتی برود که ساختارهای جدیدی را طراحی کند.

وی تصریح کرد: شاید یکی از گام ها در مسیر شکل دادن به نظمی جدید، متناسب با اهداف آمریکا باشد.

لذا وقتی این کار شیوع پیدا کند، آمریکا بر خلاف قواعد و حقوق بین الملل پیش می رود به دلیل این که این قواعد و حقوق بر اساس ساختار و نظمی که بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است، به وجود آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی، افزود: بنابراین در این مسیر آمریکا از بسیاری از مسائلی که در حالت عادی باید ابا می کرد، مانند زیر پا گذاشتن حقوق بشر، بالعکس انسان ها را در کشورهای مختلف به گرسنگی و مرگ تهدید کرده است و مجموعه این عوامل بخشی از اقدامات هنجارشکنانه آمریکا جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرمشاد:اروپا به خاطر خودش هم که شده باید به تعهدات برجامی اش پایبند باشد

خرمشاد:اروپا به خاطر خودش هم که شده باید به تعهدات برجامی اش پایبند باشد